بخش اول: مفاهیم و اهداف اصلی

 

۱. تحلیل رقبا چیست؟

تحلیل رقبا فرآیند شناسایی رقبا، ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن‌ها و مقایسه آن‌ها با کسب و کار خود است.

 

۲. چرا تحلیل رقبا مهم است؟

به شما کمک می‌کند مزیت‌های رقابتی خود را شناسایی کنید، شکاف‌های بازار را پیدا کنید و استراتژی‌های موثرتری تدوین کنید.

 

۳. هدف اصلی تحلیل رقبا چیست؟

درک بازار، پیش‌بینی حرکت‌های رقبا و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه برای رشد کسب و کار.

 

۴. چه نوع رقبایی وجود دارد؟

رقبای مستقیم (که محصول یا خدمات مشابهی را به همان بازار ارائه می‌دهند) و رقبای غیرمستقیم (که محصول متفاوتی دارند اما نیاز مشتری را به شیوه دیگری برطرف می‌کنند).

 

جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید 

09015034353

آخرین مطالب

پربازدیدترین مطالب

محبوب‌ترین مطالب