بخش اول: مفاهیم و استراتژیهای اساسی
توسعه کسب و کار چیست؟ توسعه کسب و کار فرآیندی است که به منظور رشد بلندمدت یک شرکت از طریق ایجاد ارتباطات استراتژیک، افزایش درآمد و ارتقای ارزش آن انجام میشود. این فرآیند شامل همه مراحل از ایده تا اجرا است.
توسعه کسب و کار چه تفاوتی با فروش دارد؟ توسعه کسب و کار (Business Development) بر استراتژیهای بلندمدت و ایجاد فرصتهای جدید تمرکز دارد، در حالی که فروش (Sales) بر معاملات کوتاهمدت و بستن قرارداد با مشتریان بالفعل تمرکز میکند.
چگونه میتوان یک استراتژی توسعه کسب و کار موفق تدوین کرد؟ یک استراتژی موفق نیازمند شناخت بازار، تحلیل رقبا، تعیین اهداف واضح، شناسایی مشتریان هدف و تدوین برنامهای جامع برای دستیابی به آنها است.
نقش تحقیق و توسعه (R&D) در توسعه کسب و کار چیست؟ R&D با ایجاد محصولات و خدمات نوآورانه، مزیت رقابتی شرکت را افزایش میدهد و فرصتهای جدیدی برای رشد و ورود به بازارهای تازه فراهم میکند.
جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید
09015034353