الف) استراتژی و جهتگیری کلی کسب و کار
۱ ماموریت اصلی کسب و کار ما چیست؟ هدفی والا و دائمی که شرکت برای آن تأسیس شده است (آنچه انجام میدهیم و چرا انجام میدهیم).
۲ چشمانداز ما برای ۵ سال آینده چیست؟ تصویری الهامبخش، بلندپروازانه و واقعگرایانه از آینده مطلوب کسب و کار (جایی که میخواهیم باشیم).
۳ ارزش پیشنهادی منحصربهفرد ما برای مشتریان چیست؟ مزیت یا ترکیبی از مزایا که ما را از رقبا متمایز میکند و نیاز مشتری را برطرف میسازد.
۴ کدام بازارها (بخشها) را هدف قرار میدهیم؟ تعریف دقیق از بخشهای مشتریان و جغرافیایی که برای کسب و کارمان بیشترین پتانسیل رشد و سودآوری را دارند.
۵ شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) ما برای اندازهگیری موفقیت استراتژی کدامند؟ معیارهای قابل اندازهگیری که نشاندهنده میزان پیشرفت در دستیابی به اهداف استراتژیک هستند (مانند سهم بازار، حاشیه سود).
۶ چه فعالیتهایی را نباید انجام دهیم؟ تعیین مرزهایی که کسب و کار از ورود به آنها اجتناب میکند تا تمرکز استراتژیک حفظ شود.
۷ مزیت رقابتی پایدار ما چگونه حفظ خواهد شد؟ اقداماتی برای تقویت منابع و قابلیتهای کلیدی که کپی کردن آنها برای رقبا دشوار است.
جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید
09015034353