الف) استراتژی و جهت‌گیری کلی کسب و کار

۱          ماموریت اصلی کسب و کار ما چیست؟      هدفی والا و دائمی که شرکت برای آن تأسیس شده است (آنچه انجام می‌دهیم و چرا انجام می‌دهیم).

۲          چشم‌انداز ما برای ۵ سال آینده چیست؟    تصویری الهام‌بخش، بلندپروازانه و واقع‌گرایانه از آینده مطلوب کسب و کار (جایی که می‌خواهیم باشیم).

۳          ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد ما برای مشتریان چیست؟     مزیت یا ترکیبی از مزایا که ما را از رقبا متمایز می‌کند و نیاز مشتری را برطرف می‌سازد.

۴          کدام بازارها (بخش‌ها) را هدف قرار می‌دهیم؟         تعریف دقیق از بخش‌های مشتریان و جغرافیایی که برای کسب و کارمان بیشترین پتانسیل رشد و سودآوری را دارند.

۵          شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) ما برای اندازه‌گیری موفقیت استراتژی کدامند؟            معیارهای قابل اندازه‌گیری که نشان‌دهنده میزان پیشرفت در دستیابی به اهداف استراتژیک هستند (مانند سهم بازار، حاشیه سود).

۶          چه فعالیت‌هایی را نباید انجام دهیم؟         تعیین مرزهایی که کسب و کار از ورود به آن‌ها اجتناب می‌کند تا تمرکز استراتژیک حفظ شود.

۷          مزیت رقابتی پایدار ما چگونه حفظ خواهد شد؟      اقداماتی برای تقویت منابع و قابلیت‌های کلیدی که کپی کردن آن‌ها برای رقبا دشوار است.

 

جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید 

09015034353

آکادمی برتر کسب و کار و کارآفرینی

آخرین مطالب

پربازدیدترین مطالب

محبوب‌ترین مطالب