۱مبانی استراتژی بازار (Market Strategy Basics)

۱          استراتژی بازار چیست؟    برنامه‌ریزی بلندمدت برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار با درک بازار، مشتریان، رقبا، و تعیین جایگاه‌یابی مناسب برای محصولات/خدمات.

۲          تفاوت آن با طرح بازاریابی (Marketing Plan) چیست؟   استراتژی بازار "چرا" و "چه چیزی" (اهداف کلان، بازارهای هدف) را تعیین می‌کند، در حالی که طرح بازاریابی "چگونه" (تاکتیک‌ها، زمان‌بندی، بودجه) را مشخص می‌سازد.

۳          مهم‌ترین هدف استراتژی بازار چیست؟      دستیابی به مزیت رقابتی پایدار (Sustainable Competitive Advantage) و افزایش سهم بازار (Market Share).

۴          مؤلفه‌های اصلی استراتژی بازار کدامند؟     تقسیم‌بندی بازار (Segmentation)، هدف‌گیری (Targeting)، و جایگاه‌یابی (Positioning) - (STP).

۵          مدل‌های اصلی رشد بازار کدامند؟ ماتریس آنسوف (Ansoff Matrix): نفوذ در بازار، توسعه محصول، توسعه بازار، تنوع‌بخشی.

 

جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید 

09015034353

آکادمی برتر کسب و کار و کارآفرینی

 

 

 

آخرین مطالب

پربازدیدترین مطالب

محبوب‌ترین مطالب