بخش ۱: تعاریف و اصول بازرگانی (Definitions and Principles)
۱. بازرگانی (Commerce) چیست؟ مجموعه فعالیتهایی که شامل خرید و فروش، مبادله کالا و خدمات، و انتقال آنها از تولیدکننده به مصرفکننده نهایی میشود.
۲. تفاوت بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی چیست؟ داخلی در محدوده جغرافیایی یک کشور و تحت قوانین واحد انجام میشود؛ خارجی بین دو یا چند کشور و مشمول مقررات بینالمللی و گمرکی است.
۳. تاجر در قانون تجارت ایران چه کسی است؟ فردی که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی (طبق ماده ۲ قانون تجارت) قرار دهد.
۴. مهمترین سند هویتی برای انجام بازرگانی خارجی چیست؟ کارت بازرگانی که توسط اتاق بازرگانی صادر و به تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) میرسد و برای ثبت سفارش ضروری است.
۵. هدف اصلی از فعالیتهای بازرگانی در یک کسب و کار چیست؟ سودآوری و گسترش بازار: مدیریت بهینه زنجیره تأمین، خرید با کمترین هزینه و فروش با بیشترین ارزش.
۶. منظور از "کالای تجاری" در گمرک چیست؟ کالاهایی که هدف از ورود یا خروج آنها، کسب سود و فروش در بازار باشد و نه مصرف شخصی (دارای ملاکهای خاص گمرکی).
جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید
09015034353