بخش ۱: تعاریف و اصول بازرگانی (Definitions and Principles)

۱. بازرگانی (Commerce) چیست؟      مجموعه فعالیت‌هایی که شامل خرید و فروش، مبادله کالا و خدمات، و انتقال آن‌ها از تولیدکننده به مصرف‌کننده نهایی می‌شود.

۲. تفاوت بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی چیست؟         داخلی در محدوده جغرافیایی یک کشور و تحت قوانین واحد انجام می‌شود؛ خارجی بین دو یا چند کشور و مشمول مقررات بین‌المللی و گمرکی است.

۳. تاجر در قانون تجارت ایران چه کسی است؟      فردی که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی (طبق ماده ۲ قانون تجارت) قرار دهد.

۴. مهم‌ترین سند هویتی برای انجام بازرگانی خارجی چیست؟         کارت بازرگانی که توسط اتاق بازرگانی صادر و به تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) می‌رسد و برای ثبت سفارش ضروری است.

۵. هدف اصلی از فعالیت‌های بازرگانی در یک کسب و کار چیست؟   سودآوری و گسترش بازار: مدیریت بهینه زنجیره تأمین، خرید با کمترین هزینه و فروش با بیشترین ارزش.

۶. منظور از "کالای تجاری" در گمرک چیست؟     کالاهایی که هدف از ورود یا خروج آن‌ها، کسب سود و فروش در بازار باشد و نه مصرف شخصی (دارای ملاک‌های خاص گمرکی).

 

جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید 

09015034353

آخرین مطالب

پربازدیدترین مطالب

محبوب‌ترین مطالب