بخش اول: مفاهیم و اصول روانشناسی در بازاریابی

 

    روانشناسی بازاریابی چیست؟

    روانشناسی بازاریابی، مطالعه علمی رفتار مصرف‌کننده و فرآیندهای ذهنی است که بر تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید تأثیر می‌گذارد. هدف آن درک انگیزه‌ها، احساسات و الگوهای فکری مشتریان است.

 

    چرا روانشناسی در بازاریابی مهم است؟

    با درک روانشناسی مشتری، کسب و کارها می‌توانند پیام‌های بازاریابی خود را به گونه‌ای شخصی‌سازی کنند که احساسات و نیازهای عمیق مخاطبان را هدف قرار دهد و در نهایت منجر به افزایش فروش و وفاداری شود.

 

    اصل کمیابی (Scarcity) چیست؟

    این اصل بیان می‌کند که مردم برای چیزهایی که کمیاب یا در دسترس نیستند، ارزش بیشتری قائل می‌شوند. مثال: "تنها دو محصول باقی مانده!" یا "فقط برای ۲۴ ساعت".

 

جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید 

09015034353

آکادمی برتر کسب و کار و کارآفرینی

 

آخرین مطالب

پربازدیدترین مطالب

محبوب‌ترین مطالب