بخش اول: مفاهیم و اصول روانشناسی در بازاریابی
روانشناسی بازاریابی چیست؟
روانشناسی بازاریابی، مطالعه علمی رفتار مصرفکننده و فرآیندهای ذهنی است که بر تصمیمگیری آنها برای خرید تأثیر میگذارد. هدف آن درک انگیزهها، احساسات و الگوهای فکری مشتریان است.
چرا روانشناسی در بازاریابی مهم است؟
با درک روانشناسی مشتری، کسب و کارها میتوانند پیامهای بازاریابی خود را به گونهای شخصیسازی کنند که احساسات و نیازهای عمیق مخاطبان را هدف قرار دهد و در نهایت منجر به افزایش فروش و وفاداری شود.
اصل کمیابی (Scarcity) چیست؟
این اصل بیان میکند که مردم برای چیزهایی که کمیاب یا در دسترس نیستند، ارزش بیشتری قائل میشوند. مثال: "تنها دو محصول باقی مانده!" یا "فقط برای ۲۴ ساعت".
جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید
09015034353
آکادمی برتر کسب و کار و کارآفرینی