تعهد اجتماعی در کسب و کار (Corporate Social Responsibility - CSR)
بخش اول: درک مبانی و اهمیت تعهد اجتماعی در کسب و کار
۱ مسئولیت اجتماعی شرکتها (CSR) چیست؟ تعهد کسبوکارها به مشارکت در توسعه پایدار، شامل عملکردی اخلاقی و کمک به بهبود کیفیت زندگی نیروی کار، خانوادههایشان و جامعه در کل.
۲ تفاوت CSR و نیکوکاری (Philanthropy) در چیست؟ نیکوکاری اهدای پول است، اما CSR یکپارچهسازی نگرانیهای اجتماعی و محیطی در عملیات روزمره و استراتژی اصلی کسبوکار است.
۳ چرا تعهد اجتماعی برای کسبوکارها اهمیت دارد؟ بهبود اعتبار برند، جذب و حفظ استعدادها، کاهش ریسک، افزایش وفاداری مشتری و دسترسی به بازارهای جدید.
۴ ذینفعان (Stakeholders) اصلی تعهد اجتماعی کدامند؟ کارکنان، مشتریان، تأمینکنندگان، جامعه محلی، سهامداران و محیط زیست.
۵ "سود سهگانه" (Triple Bottom Line) به چه معناست؟ اندازهگیری موفقیت بر اساس سه رکن: سود (Profit)، مردم (People) و سیاره (Planet).
۶ آیا تعهد اجتماعی یک هزینه است یا یک سرمایهگذاری؟ یک سرمایهگذاری استراتژیک است که ارزش بلندمدت برند و پایداری کسبوکار را تضمین میکند.
جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید
09015034353