تعهد اجتماعی در کسب و کار (Corporate Social Responsibility - CSR)

 

بخش اول: درک مبانی و اهمیت تعهد اجتماعی در کسب و کار

۱          مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) چیست؟         تعهد کسب‌وکارها به مشارکت در توسعه پایدار، شامل عملکردی اخلاقی و کمک به بهبود کیفیت زندگی نیروی کار، خانواده‌هایشان و جامعه در کل.

۲          تفاوت CSR و نیکوکاری (Philanthropy) در چیست؟     نیکوکاری اهدای پول است، اما CSR یکپارچه‌سازی نگرانی‌های اجتماعی و محیطی در عملیات روزمره و استراتژی اصلی کسب‌وکار است.

۳          چرا تعهد اجتماعی برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟  بهبود اعتبار برند، جذب و حفظ استعدادها، کاهش ریسک، افزایش وفاداری مشتری و دسترسی به بازارهای جدید.

۴          ذی‌نفعان (Stakeholders) اصلی تعهد اجتماعی کدامند؟ کارکنان، مشتریان، تأمین‌کنندگان، جامعه محلی، سهامداران و محیط زیست.

۵          "سود سه‌گانه" (Triple Bottom Line) به چه معناست؟ اندازه‌گیری موفقیت بر اساس سه رکن: سود (Profit)، مردم (People) و سیاره (Planet).

۶          آیا تعهد اجتماعی یک هزینه است یا یک سرمایه‌گذاری؟      یک سرمایه‌گذاری استراتژیک است که ارزش بلندمدت برند و پایداری کسب‌وکار را تضمین می‌کند.

 

جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید 

09015034353

آکادمی برتر کسب و کار و کارآفرینی

آخرین مطالب

پربازدیدترین مطالب

محبوب‌ترین مطالب