۱آمادگی و ارائه به سرمایه‌گذار (Pitch & Preparation)

۱          منظور از دک ارائه (Pitch Deck) چیست؟           یک فایل پرزنتیشن (معمولاً ۱۰ تا ۱۵ اسلاید) که خلاصه‌ای از کسب‌وکار، تیم، مشکل، راه‌حل، بازار و نیاز مالی را برای سرمایه‌گذار تشریح می‌کند.

۲          بخش «خلاصه اجرایی» (Executive Summary) باید شامل چه مواردی باشد؟            مهم‌ترین بخش دک ارائه که باید در ۱ تا ۲ اسلاید، کل داستان شرکت (مشکل، راه‌حل، کشش، تیم، و مبلغ درخواستی) را خلاصه کند.

۳          شاخص‌های «کشش» یا «تراکشن» (Traction) چیست؟  داده‌های واقعی و قابل اندازه‌گیری که پذیرش محصول توسط بازار را نشان می‌دهد؛ مانند درآمد ماهانه، تعداد کاربران فعال، یا نرخ رشد.

۴          چگونه بازار هدف خود (TAM) را تعریف می‌کنید؟  تعریف حجم کل بازار بالقوه (Total Addressable Market) که نشان‌دهنده پتانسیل بزرگ شدن کسب‌وکار در آینده است.

۵          چرا تعریف واضح «مشکل» برای سرمایه‌گذار مهم است؟      اگر مشکل به اندازه کافی بزرگ و حیاتی نباشد، راه‌حل شما نیز ارزش سرمایه‌گذاری نخواهد داشت.

 

جهت تهیه جزوه کامل با ما در تماس باشید 

09015034353

آکادمی برتر کسب و کار و کارآفرینی

آخرین مطالب

پربازدیدترین مطالب

محبوب‌ترین مطالب